دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

آموزش تصویری طرز تهیه و پخت بورک پنیر جعفری

در این مطلب آموزش غذای ترکیه‌ای بسیار لذیذ به نام بورک پنیر و جعفری نوشته شده است.پختن غذاهای مختلف برای هر خانومی ارزش و احترام می‌یاره و هر خانوم کدبانویی دوست داره غذاهای مختلفی از ملل مختلف یاد بگیره.همراه ما باشین تا این‌بار با بورک ترکیه‌ای آشنا بشیم و سفره خونمون رو رنگین و زیبا کنیم. در ادامه می توانید آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بورک پنیر و جعفری رو یاد بگیرید که یک غذای ترکیه‌ای معروف است. امیدواریم از این غذا ترکیه‌ای خوشتان بیاید.  

پختن غذاهای مختلف برای هر خانومی ارزش و احترام می‌یاره و هر خانوم کدبانویی دوست داره غذاهای مختلفی از ملل مختلف یاد بگیره. همراه مجله صورتی‌ها باشید تا این‌بار با بورک ترکیه‌ای آشنا بشیم و سفره خونمون رو رنگین و زیبا کنیم. در ادامه می توانید آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بورک پنیر و جعفری رو یاد بگیرید که یک غذای ترکیه‌ای معروف است. امیدواریم از این غذا ترکیه‌ای خوشتان بیاید.

آموزش تصویری طرز تهیه و پخت بورک پنیر جعفری

طرز تهیه بورک پنیر جعفری

مواد لازم برای تهیه‌ی خمیر :

تخم‌مرغ             یک عدد

ماست              ۲ قاشق سوپ‌خوری

سرکه               یک قاشق سوپ‌خوری

روغن زیتون         یک‌چهارم پیمانه

آب                   یک‌دوم پیمانه

نمک                 یک پنسه

آرد                   به اندازه‌ای که خمیر به دست نچسبد

مواد میانی:

پنیر سفید                ۴۰۰ گرم

جعفری خرد شده       ۴ قاشق سوپ‌خوری

کره‌ی ذوب شده         حدوداً ۱۳۰ گرم

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بورک پنیر و جعفری:

طرز تهیه بورک پنیر و جعفری

تخم‌مرغ، ماست، سرکه، روغن، آب و نمک را با هم مخلوط کرده و آرد را کم‌کم به مواد اضافه کنید تا خمیر لطیفی که به دست نمی‌چسبد آماده شود. خمیر را به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت داده و به ۲۶ چانه تقسیم کنید. با ۱۳ چانه‌ی نخست کار را شروع کنید. به این ترتیب که یکی از خمیرها را باز کرده و با قلم‌مو رویش کره بمالید. خمیر باز شده را روی بشقاب غذاخوری پهن کنید (ممکن است دو سه خمیر اول کامل باز نشوند ولی سعی کنید خمیر را تا حد امکان نازک باز کنید).

خمیرهای بعدی را نیز باز کرده و روی خمیر قبلی گذاشته، کناره‌های آن را با دست بکشید تا نازکتر شده و به لبه‌های خمیر قبلی بچسبد. روی هر لایه‌ی خمیر کره‌ی آب شده بمالید. اما روی آخرین خمیر، کره نمالید. بعد از آماده کردن ۱۳ چانه‌ی نخست از خمیر، ۱۳ چانه‌ی بعدی را نیز به همین ترتیب روی بشقاب دیگر آماده کنید و باز روی آخرین لایه کره نمالید. هر دوی بشقاب‌ها را به مدت ۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا کره منجمد شده و قالب وردنه‌کشی باشد.

قالب مستطیل ۳۰ در ۴۰ یا مربع ۳۵ سانتی‌متری را کمی چرب کرده و یکی از خمیرها را با وردنه آرام باز کنید.

طرز تهیه بورک پنیر جعفری

خمیر را کف قالب پهن کرده، رویش مخلوط پنیر و جعفری بریزید.

طرز تهیه بورک پنیر جعفری

خمیر بعدی را هم بعد از وردنه کشیدن روی مواد پهن کرده و با چنگال کناره‌ها را فشار دهید تا بچسبند. سپس روی خمیر در صورت دل‌خواه کنجد سیاه بپاشید.

طرز تهیه بورک پنیر جعفری
روی خمیر را قبل از گذاشتن در فر کره‌ی ذوب شده مالیده و در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که روی خمیر طلایی شود.

طرز تهیه بورک پنیر جعفری

بعد از طلایی شدن بورک، طرز تهیه بورک پنیر و جعفری تمام شده و بورک شما آماده است، می‌توانید بورک را همراه با سبزی‌جات سرو کنید. نوش جان

منبع: https://suratiha.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.