دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

فواید ماساژ انگشتان دست که باورتان نخواهد شد

طب چینی قرن‌ها است که از همه‌ی علم‌های طبی پیشی گرفته است. اما متاسفانه در بسیاری از کشورها این علم هنوز هم که هنوز است به خوبی جا نیافتاده است. با این حال همه می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های این طلب سلامتی خود را تضمین کنند و یا سلامتی از دست رفته خود را دوباره باز گردانند. یکی از این تکنیک‌ها ماساژ انگشتان بوده و ما نیز در این مطلب به فواید ماساژ انگشتان دست خواهیم پرداخت.  

در طب سنتی چینی بیان می‌شود که نقاط خاصی از بدن انسان مسئول ارگان‌های خاصی هستند و ما می‌توانیم با ماساژ دادن آن‌ها سلامت این ارگان‌ها را تضمین کنیم. یک دقیقه ماساژ به صورت روزانه می‌تواند احساس راحتی مورد نیاز آن روز را برای ما به ارمغان بیاورد.

اگر می‌خواهید به این گفته‌ها ایمان بیاورید کافی است که از ماساژ انگشتان دست خود شروع کنید. فواید ماساژ انگشتان دست بسیار فراتر از آنچه که تصور می‌کنید بوده و شما می‌توانید با انجام این ماساژ خاص سلامتی خود را تضمین کنید. افراد زیادی تصور می‌کنند که تنها فایده ماساژ دادن نقاط مختلف بدن احساس راحتی و رفع خستگی است، اگر شما هم چنین تصوری دارید همراه ما باشید تا برخی از فواید ماساژ انگشتان دست را برای شما بیان کنیم.

فواید ماساژ انگشتان دست

فواید ماساژ انگشتان دست

همانگونه که اشاره شد در طلب ستنی چینی هر نقطه از بدن مسئول ارگان‌های خاصی می‌باشد این مسئله در مورد انگشتان دست نیز صدق می‌کند. هر انگشت بدن ما به قسمت خاصی متصل است و با ماساژ دادن هر کدام از انگشتان می‌توانیم سلامتی آن قسمت را بهبود بخشیم و سیگنال‌هایی دلپذیر ارسال کنیم. در ادامه به صورت جداگانه فایده ماساژ دادن هر انگشت را برای شما بیان خواهیم کرد.

انگشت شست

طبق گفته‌های طب سنتی انگشت شست مسئول قلب و ریه‌های انسان می‌باشد. اگر ضربان قلب شما افزایش پیدا کرد شما می‌توانید با ماساژ دادن این انگشت ضربان خود را به حالت عادی برگردانید. همچنین ماساژ این انگشت در بهبود دردهای ریه‌ای نیز تاثیر خواهد داشت.

ماساژ انگشت شست

انگشت اشاره

انگشتان اشاره دو دست مسئولیت کار دستگاه گوارش و دردهای شکمی را بر عهده دارند. به این معنی که اگر در دستگاه گوارش خود دچار مشکل شده باشید و یا در هضم مواد غذایی به مشکل خوردید می‌توانید انگشت اشاره خود را ماساژ دهید تا به سرعت این مشکلات رفع شود.

ماساژ انگشت اشاره

انگشت وسط

نگرانی این انگشت گردش خون می‌باشد. هنگام تهوع، سرگیجه یا بی خوابی، انگشت میانی را ماساژ دهید تا این مشکلات از بین برود و یا حداقل کمتر شود…

فواید ماساژ انگشت وسط

انگشت حلقه

انگشت حلقه وظیفه‌ی کنترل خلق و خوی ما را دارد. اگر افسردگی دارید و یا ناراحت هستید می‌توانید این انگشت را ماساژ دهید. بنا به برخی گفته‌ها و منابع سیستم لنفاوی را نیز می‌توان با ماساژ دادن این انگشت بهبود بخشید. سیستم لنفاوی عهده‌دار حرکت مواد سمی و کثیف از بدن بوده و فیلتر اندام‌هاست.

ماساژ انگشت حلقه

ماساژ انگشت کوچک

این انگشت می‌تواند عملکرد کلیه را بهبود بخشد و به بهبود سردرد هم کمک کند. به عنوان مثال، به بیماران مبتلا به بیماری کلیوی در چین، توصیه می‌شود به طور مرتب انگشت کوچک خود را ماساژ دهند. برادران شرقی ما یعنی ژاپنی‌ها همین کار را برای سردرد انجام می‌دهند.

چینی‌ها می‌گویند ماساژ انگشت کوچک نیز باعث کاهش درد می‌شود. و همچنین اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید نوک انگشت کوچک دست چپ خود را ماساژ دهید.

فواید انگشت کوچک

در کشور چین بسیاری از پزشکان به دلیل آگاهی از فواید ماساژ انگشتان دست این نوع ماساژ را به بیماران خود توصیه می‌کنند. شما نیز می‌توانید به صورت روزانه دستان خودتان را ماساژ دهید تا از این فواید بهره‌مند شوید.

irest.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.