دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

هر آنچه که باید در مورد ماساژ یونانی بدانید

یکی از موثرترین فرهنگ‌های تاریخ، یونانیان باستان بودند. از آنجا که یونانی‌ها یک حس قوی از فرهنگ فیزیکی داشتند، تعجبی ندارد که ماساژ یک عمل معمول در بین یونانیان باشد. ماساژ یونانی شامل تکنیک‌های خاص مانند کاهش گره در سراسر بافت عضلانی در بدن از طریق مالش درمانی است. این روش بسیار شبیه روش‌های مدرن امروزی است که توسط تراپیست‌های ماساژ ورزشی به کار گرفته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را مورد ماساژ یونانی ارائه دهیم.  

ماساژ یونانی

ماساژ یونانی

ماساژ یونانی باستانی یک روش درمانی است که توسط فیزیوتراپیست و درمانگری به نام Elly Tsaknaki توسعه داده شده است. الی تساکناکی کسی که می‌گوید: من بعد از انجام و تمرین در زمینه ماساژ درمانی‌های مختلفی نظیر، تایلندی، بالینی، سوئدی و چند ماساژ دیگر از سراسر دنیا متوجه شدم که هیچ یک از سبک‌های مختلف ماساژ درمانی مبتنی برا اصول درمان یونانی وجود ندارد! بنابراین سال‌ها به طور گسترده در حال تحقیق درباره تئوری‌های و روش‌های باستانی یونان بودم تا اینکه ماساژ یونانی را ابداع کردم.

ماساژ، عمدتا مبتنی بر روش‌های ایجاد شده توسط بقراط پدر علم پزشکی است که در مدارس کشتی و سالن‌های ورزشی در یونان باستان و همچنین مراکز درمانی متعدد یونان که به مراکز آسکلپیوس یونان معروف بودند، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

روش انجام ماساژ یونانی

روش انجام ماساژ یونانی

این درمان با ورز دادن بدن بدون استفاده از هرگونه روغن ماساژ آغاز می‌شود. با خشک کردن هر نقطه مرطوب، به بهبود و افزایش جربان خون در آن نقاط کمک می‌کند. هدف از این مرحله بهبود گردش خون با استفاده از ماساژ و قشار نقطه‌ای است. بقراط عقیده داشت که رطوبت برای عملکرد سالم بدن زیان‌آور است. تساکناکی می‌گوید، باید بدن افراد مورد ماساژ، با پودر گچ منیزیم پوشانده شود.

سپس مرحله دوم شامل استفاده از پودر و یک برس مخصوص که از موی اسب ساخته شده است، می‌باشد. در این مرحله ماساژ دهنده پوست را با پودر پوشش داده و با یک برس ساخته شده از موی اسب، با حرکات دایره‌ای بر روی پوست حرکت می‌کند. هدف از این مرحله بهبود گردش خون کوتاه در زیر پوست است. فرآیندی باعث شادابی و حس خوشحالی در رد شده و کل بدن را کنترل می‌کند.

پس از این مرحله ماساژدهنده، با استفاده از مخلوط روغن ماساژ زیتون بکر و داغ با اسانس‌های خالص ساخته شده از گیاهان و گل های یونان، کل بدن را ماساژ داده و با فشار دادن نقاط، باعث ایجاد آرامش و بازکردن گره‌های عضلانی و جریان انرژی می‌شود. این روش به دنبال یکی دیگر از متدهای دیگر یونانیان باستان که در آن از فنجان‌های مکش استفاده می‌کردند، به کار گرفته شده بود. جالب توجه است که بدانید، یونانیان باستان برای اینکار از شاخ حیوانات استفاده می‌کردند که پایه آن‌ها با آتش حرارت داده می‌شد و سپس بر روی پوست اعمال می‌شد تا عمل مکش ایجاد شود.

فنجان‌ها در امتداد پوست جابجا می‌شوند و گردش خون بیشتری را فعال می‌کنند. تساکناکی توضیح می‌دهد که برای رسیدن به این افکت باید از تکنیک‌های ماساژی بسیار قوی استفاده کرد که می‌تواند دردناک و ناراحت‌کننده باشد و او این روش را ضروری نمی‌داند.

این روش باعث فعال شدن گردش خون و آرامش عمیق ماهیچه‌ها می شود. با این روش بدن، نه تنها از تنش آزاد می‌شود بلکه سموم بدن نیز دفع شده و وضعیت عمومی بدن بهبود می‌یابد و باعث آرامش می‌شود.

ماساژ یونانی ماساژ با تمرکز روی گردن، سر و صورت به پایان می‌رسد.

فواید ماساژ یونانی

فواید ماساژ یونانی

هر گونه ماساژ برای یک هدف خاص یعنی سلامتی عمومی بدن طراحی شده‌اند. ماساژ یونانی نیز به عنوان ماساژ می‌تواند تمام مزایای سلامتی ماساژها در در بر بگیرد. فوایدی از جمله، ایجاد آرامش و رفع تنش، تکسین دردها عضلانی و ماهیچه‌ها، بهبود و افزایش گردش خون و مزایای زیبایی و بهداشتی با توجه به استفاده از روغن زیتون و برخی اسانس‌های طبیعی و گیاهی، همگی می‌تواند فواید ماساژ یونانی باشند. در زیر به بررسی برخی از مزایای ماساژ یونانی می‌پردازیم.

بهبود گردش خون در بدن

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، یکی از اصلی‌ترین فواید ماساژ یونانی، افزایش گردش خون و گردش خون کوتاه در پوست است. این ماساژ با تسریع گردش خون در فشار وارد بر عروق را نیز کاهش می‌دهد و به همین جهت، فشار خون نیز می‌تواند کاهش یابد. به همین ترتیب ماساژ تعداد ضربان قلب را کاهش داده و در نتیجه موجب تقویت قلب می‌شود.

ایجاد آرامش و ریکلسیشن

وقتی بدن منقبض و تحت استرس است، مقدار ناسالم هورمون استرس که به کورتیزول معروف است افزایش می‌یابد که باعث افزایش وزن، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی و سردرد می‌شود. ماساژ درمانی باعث کاهش میزان کورتیزول در بدن می‌شود. این کار بدن را قادر می‌سازد تا وارد حالت بهبود شود. علاوه بر این، این نوع درمان همچنین موجب احساس آرامش، خلق و خوی پایدار و کاهش سطح استرس در نتیجه رسیدن بدن به آرامش و ریکلسیش می‌شود.

کاهش استرس

ماساژ یونانی نه تنها می‌تواند به تسکین استرس کمک کند، بلکه ماساژ منظم در طول یک دوره مشخص می‌تواند باعث افزایش سطح انرژی، کاهش درد و تحریک سطوح فیزیکی و عاطفی افراد شود.

آرامش عضلات

هدف از ماساژ یونانی هدف قرار دادن منبع درد از طریق رفع سختی ماهیچه‌ها، افزایش انعطاف پذیری و فراهم کردن آرامش برای ماهیچه‌های آسیب دیده است. این نوع ماساژ باعث افزایش گردش خون به عضلات آسیب دیده شده که مواد مغذی و اکسیژن را به بافت‌های آسیب دیده افزایش می‌دهد که سفتی و تورم در ماهیچه‌ها و مفاصل را کاهش داده و انعطاف‌پذیری را برای کمک به کاهش درد افزایش می‌دهد. علاوه بر این، ماساژ یونانی همچنین اندورفین‌ها (هومورن کاهش درد) را آزاد می‌کند که سطح دوپامین و سروتونین را در بدن افزایش می‌دهد. این هورمون‌ها از نظر جسمی و عاطفی به بدن کمک می‌کند. این نوع ماساژ بهبود درمان، مدیریت درد و احساس شادی و همچنین کمک به آرام کردن اعصاب را ترویج می‌کند.

منبع:

rotai.asia

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.