دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

روش‌های تبلیغات بی بازده و بی تاثیر

این روزها تبلیغات در هر لحظه از زندگی‌مان وجود دارد. فقط کافی است نگاهی به اطرافمان بیاندازیم. از بیلبوردهای تبلیغاتی گرفته تا تبلیغات پیامکی، تنها یک هدف مشترک دارند آن هم رساندن پیام و حرف خاصی برای جذب مخاطب و شناساندن برند کسب و کار. اما گاهاً صاحبان کسب و کار با تبلیغات های بی بازده و بی هدف، نشانه اسلحه را به سمت خودشان گرفته و شلیک می‌کنند.  

روش‌های تبلیغات بی بازده و بی تاثیر

تبلیغات های بی بازده

تبلیغات یعنی ابلاغ و رساندن یک پیام از طریق رسانه به گروهی از افراد که با صرف هزینه همراه است. اگر بخواهیم به بیان ساده‌تر تعریف تبلیغات را بیان کنیم، می‌توان گفت تبلیغات یعنی هرگونه فعالیت و اقدام که توسط آن، سعی در افزایش فروش یک محصول یا معرفی خدمات داریم. افزایش آگاهی از برند به منظور توسعه کسب و کار در بازار هدف و فروش بیشتر، ترغیب کردن بازار هدف به انجام دادن آنچه که هدف از تبلیغات کسب و کار است و توسعه و تثبیت جایگاه کسب و کار در اذهان بازار هدف، جذب مشتریان بیشتر و جلوگیری از افزایش نرخ پرش مشتریان کنونی می‌تواند سه هدف اصلی تبلیغات باشد. مابقی اهداف نشات گرفته از همین سه هدف اصلی هستند. پس هدف تبلیغات کاملا مشخص است. تبلیغات اگر با اصول حرفه‌ای و درست اجرا شود، می‌تواند یک سکوی پرش برای کسب و کار ما باشد، اما اگر برعکس شود، در بهترین حالت می‌تواند، برای ما بازدهی نداشته باشد. یعنی صرف هزینه برای هیچ! اگر تبلیغاتی که دارای فاقد خلاقیت و اصول حرفه‌ای باشد، می‌تواند مانند سلاحی باشد که به سمت خودمان نشانه رفته‌ایم!

تبلیغات های بی بازده

انواع تبلیغات

انواع تبلیغات

تبلیغات معمولا به دو روش دیجیتال و غیر دیجیتال (سنتی) تقسیم بندی می‌شود که هر دو این روش‌ها برای هر کسب و کاری نیاز است، نباید گفت چون در عصر دیجیتال قرار داریم، تبلیغات سنتی و غیر دیجیتال باید حذف شوند.

روش‌های تبلیغات غیر دیجیتال می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • چاپ و پخش بروشور، کاتالوگ، تراکت، هدایای تبلیغاتی
  • درج آگهی در روزنامه‌های نیازمندی‌ها و روزنامه های کثیر الانتشار و تبلیغات در مجله‌های مختلف چاپی
  • تبلیغات در بیلبوردهای کوچک و بزرگ داخل و خارج شهر
  • شرکت در نمایشگاه‌های مختلف و …

دسته دوم، تبلیغات دیجیتالی و اینترنتی هستند که این روزها تمام کسب و کارها، کابردها و تاثیرات فوق‌العاده استفاده درستِ برخی از آن‌ها را تجربه می‌کنند. این تبلیغات معمولا می‌توانند موارد زیر را در بر داشته باشند:

  • تبلیغات در تلویزیون با استفاده از تیزرهای تبلیغاتی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به صورت، ویدیو، عکس و …
  • تبلیغات پیامکی
  • بازاریابی تلفنی
  • تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید
  • سئو
  • تبلیغات در گوگل
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات در موبایل
  • درج آگهی در سایت‌ها و اپلیکیشن های نیازمندی‌ها و …

تبلیغات های بی بازده

تبلیغات دقیقا مانند یک ارتباط بوده و تمام ویژگی‌های آن را برخوردار است، یا بهتر است بگوییم، باید داشته باشد! ارتباط دارای فرستنده، پیام، رسانه، گیرنده، دریافت، درک و پاسخ است و تبلیغات دقیقا باید همین فاکتورها را در بر داشته باشد تا بتواند تاثیرگذار باشد. اگر هر کدام از روش‌های گفته شده، به طور صحیح استفاده و طراحی نشوند، باعث به هدر رفتن بودجه، اغفال بازار و حتی از دست رفتن مشتریان بالفعل شما خواهد شد. اینک زمان آن رسیده است که با شناختن روش تبلیغات های بی بازده و دوری از آن‌ها، نشانه اسلحه را به سمت مشتریان جدید برگردانیم.

تبلیغات های بی بازده

بیلبوردهای تبلیغاتی با شعار نامناسب در محل نامناسب

کسب و کارها، برای انجام تبلیغات هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شوند. اما یک جمله معروف در میان مختصصان تبلیغات وجود دارد که می‌گوید: تبلیغات هزینه نیست. این جمله یک زمانی بسیار متداول بود، اما باید بدانید، تبلیغات بی هدف و انتخاب رسانه‌های نادرست قطعا هزینه است. هزینه‌ای که به جز ضرر چیزی برای ما نخواهد داشت. یکی از پر هزینه‌ترین تبلیغات غیردیجیتال، استفاده از بیلبوردهای کوچک و بزرگ در داخل و خارج شهر می‌باشد. گاها استفاده از شعارها نامناسب، طرح‌های بی‌کیفیت و بدون خلاقیت و همچنین انتخاب محل نامناسب برای بیلبوردهای تبلیغاتی، می‌تواند هزینه‌ی گزاف شما را بی اثر کند.

برای مثال، چندی پیش یکی از شرکت‌های بیمه با تعریف کردن جوک بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی، سعی در متفاوت بودن و ایجاد خلاقیت داشت، که این کار دقیقا نتیجه عکس داد. درست است که شاید این تبلیغات دیده شد، اما پیام خاصی را به مخاطب انتقال نداد. در این بیلبورد تبلیغاتی نوشته شده بود: یه مرده خورده به نرده ولی بیمه نداشت برگرده! درست زمانی که این شرکت بیمه، داشت بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی، برای مخاطب لطیفه تعریف می‌کرد، یکی از رقبای بیمه با یک متن و پیام خوب نشان می‌دهد که حواسشان کاملا به بازار است.

این نشان می‌دهد که بیلبوردهای تبلیغاتی، هم می‌توانند سازنده باشند و هم مخرب، فقط باید بدانید، چه زمانی، در کجا، چه پیامی را به دید مخاطب برسانید. در غیر این صورت هزینه برای این نوع تبلیغات بی‎فایده است.

تبلیغات های بی بازده

باران تراکت در پیاده رو

یکی دیگر از تبلیغات های بی بازده پخش تراکت است. تراکت از آن نوع تبلیغاتی است که به جرات می‌توان گفت زمان استفاده از آن به اتمام رسیده است. زمانی که از یک پیاده رو عبور می‌کنید که در آن تراکت و بروشورهای تبلیغاتی یک کسب و کار در حال پخش است، اگر نگاهی به پیاده رو بیاندازید، متوجه عدم اثرگذاری این نوع تبلیغ می‌شوید. فرقی نمی‌کند، تراکت را در پیاده رو پخش کنید یا در ترافیک، استفاده از این نوع روش تبلیغاتی دیگر تاثیری ندارد. مخصوصا اگر در جای نامناسبی مثل پیاده رو پخش شود.

تبلیغات های بی بازده

هدایای تبلیغاتی تکراری

اگر ساعت دیواری، خودکار یا تقویم تبلیغاتی دریافت نکرده‌اید، بی شک ایرانی نیستید! یکی دیگر از تبلیغات های بی بازده هدایای تبلیغاتی بی بازده، پرهزینه و تکراری است. استفاده از هدایای تبلیغاتی نیز هزینه بر است. اما نسبت به آن هزینه‌ای که می‌شود، تاثیر چندانی در جذب مخاطب و مشتری برایتان نخواهد داشت اگر انتخابتان تکراری، بی‌فایده و کم کاربرد باشد!

روش های تبلیغات بی اثر

تبلیغات پیامکی بی هدف

شاید یکی دیگر از آزار دهنده‌ترین روش‌های تبلیغاتی، استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی باشد. چرا که اغلب پیامک‌های تبلیغاتی، بدون در نظر گرفتن بازار هدف، ارسال می‌شوند و دقیقا عکس چیزی که انتظار دارید، عمل می‌کنند. شما به عنوان صاحب کسب و کار اگر قصد استفاده از این نوع تبلیغات برای جذب مخاطب دارید، باید هدفمند این کار را انجام دهید. باید بدانید پیامک را چه کسی دریافت می‌کند، آیا احتمال تماس، مراجعه یا استفاده از محصول شما در صورت مشاهده پیامک تبلیغاتی وجود دارد یا خیر؟ اگر مطمئن نیستید، دست نگه دارید.

برای مثال اگر محتوای پیامک تبلیغاتی شما در مورد فیلتر آب یخچال ساید بای ساید است، باید پیامک خود را به آن دسته از افرادی ارسال کنید که یخچال ساید بای ساید دارند. به بیان ساده‌تر ضرر تبلیغات کور، بیش از سود آن است.

روش‌های تبلیغات بی‌اثر

تبلیغات بی اثر

تبلیغات در صفحات اجتماعی با موضوع غیر مرتبط

هنگام گشت روزانه در صفحات اجتماعی حتما تبلیغات با موضوع خاص در صفحات غیر مرتبط را مشاهده کرده‌اید. در آن لحظه چه حسی به شما دست می‌دهد. بدون شک یا به آن توجه نمی‌کنید و یا یک دید منفی نسبت به آن کسب و کار پیدا می‌کنید. این تبلیغات در صفحات اجتماعی با تیترها و محتوای زرد می‌تواند تاثیر منفی برای کسب و کار شما داشته باشد.

تبلیغات های بی بازده

پاپ آپ؛ مزاحم همیشگی صفحات اینترنتی

شاید عنوان خسته‌کننده‌ترین و آزاردهنده‌ترین تبلیغات در سطح اینترنت به پاپ آپ اعطا شود. این نوع تبلیغ به پنجره‌های اضافه‌ای گفته می‌شود که روی یک پنجره جدید در مرورگر و بدون اجازه کابر باز شده و … تا این قسمت از تعریف می‌توان نتیجه گرفت که تا چه اندازه این تبلیغات می‌تواند آزاردهنده باشد. حال آنکه “ایتن زاکرمن” مخترع پاپ آپ از دنیای اینترنت برای این اختراع عذرخواهی کرده است می‌توان نتیجه گرفت که این نوع تبلیغات به جز افزایش بازدید بی بازده چیزی برای شما نخواهد داشت.

تبلیغات خلاقانه

خلاقیت؛ تنها کلید موفیت در تبلیغات

تمام روش‌های تبلیغاتی متعارف در این مقاله مانند شمیر دو لبه هستند، یعنی برای کسب و کار شما می‌توانند هم اثر مثبت داشته باشند و هم اثر منفی. و تنها خلافیت است که می‌تواند عامل موفیت و اثرگذاری تبلیغات شود. ویلیام برن باخ، یکی از متخصصان حوزه تبلیغات می‌گوید: متفاوت نبودن در تبلیغات، خودکشی محسوب می‌شود. خلاقیت فقط مختص محتوا یا طرح گرافیکی نیست. همانطور که گفته شد، تبلیغات دقیقا یک ارتباط بوده و دارای 6 فاکتورِ فرستنده، پیام، رسانه، گیرنده، دریافت، درک و پاسخ می‌باشد. شما باید تا رسیدن پیام به دست مشتری خلاق باشید. تنها در این صورت است که گیرنده درک خوبی نسبت به پیام شما خواهد داشت و در صورت نیاز حتما پاسخ خواهد داد.

http://chocobrand.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.