دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

خرید پیانو دیجیتال

پیانوهای دیجیتال یک ساز عالی برای تمام سنین و انواع رشته‌ها هستند. این سازهای موسیقی می‌توانند توسط طیف گسترده‌ای از افراد در سطوح مختلف، اعم از فردی، حرفه‌ای یا صرفا برای اوقات فراغت مورد استفاده قرار گیرند. پیانوهای دیجیتال از زمان آغاز به کار، تا حد زیادی چشم‌انداز حرفه‌ای و تولید موسیقی را تغییر داده و در میان نواختن تمرینی یا سرگرمی و یک اجرای حرفه‌ای توسط موزیسین‌ها ایجاد کرده‌اند. پیانوهای دیجیتال یادگیری و اجرا با پیانو را نسبت به سال‌های گذشته آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر کرده‌اند.  

خرید پیانو دیجیتال

به دلیل وجود مشکلات در خرید پیانو دیجیتال در این مقاله یک راهنمای مختصر برای خریداران پیانو و افرادی که در مورد پیانوهای دیجتال دانش کافی ندارند، آماده کرده‌ایم. اگر به دلیل فقدان دانش و اطلاعات کافی در مورد پیانو دیجیتال، یک خرید اشتباه رخ دهد، هم مشتری و هم تولید کننده ضرر کرده است.

شما به چه نوع پیانویی نیاز دارید؟

پیانوهای دیجیتال ابزارهایی الکترونیکی هستند که بر مبنای باز پخش صدای پیانو ضبط شده کار می‌کنند. تعداد کلاویه‌ها در پیانوهای دیجیتال بین ۶۱ تا ۸۸ کلید است ولی از چکش، سیم و بسیاری از اجزای متحرک که در پیانوهای آکوستیک یافت می‌شود خبری نیست. چند ویژگی کلیدی در خرید پیانو دیجیتال وجود دارد که باید قبل از انتخاب تعیین و مشخص شوند تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و انتخاب مناسبی داشته باشید. در ابتدای این مسیر فرد باید انتخاب کند که به چه نوع پیانویی نیاز دارد؟ انواع پیانوهای دیجیتال به شرح زیر می‌باشد.

  • کیبورد
  • پیانو دیجیتال upright
  • پیانو کنسول
  • سینث‌سایزر (ساز برقی)
  • پیانو استیج
  • میدی کنترلر

کیبورد رایج‌ترین و پرطرفدارترین پیانو دیجیتالی هستند و معمولا حاوی طیف و تنوع محدودی از آهنگ‌ها و ریتم‌ها هستند. این پیانوها با قابلیت حمل‌ونقل گزینه‌ی مناسبی هستند. پیانوهای دیجیتال Upright شامل بسیاری از عناصر گفته شده هستند ولی در ساخت آن از یک قفسه و نگهدار کننده استفاده می‌شود. پیانو های کنسول (Console) که از ارتفاع حدود ۱۰۰ سانتیمتر شروع می‌شوند و تا حدود ۱۱۰ سانتیمتر ادامه پیدا می‌کنند، نوع دیگری از انواع پیانو می‌باشد. ساختمان سازه آن‌ها بگونه ای است که بدنه‌ای بسیار محکم و بادوام دارند و معمولا در آموزشگاه‌های موسیقی و نیز استودیوها برای تمرین مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیانوهای استیج شامل بسیاری از مفاهیم پیانو دیجیتال می‌باشند، اما برای سازگاری با اجرای زنده از نظر قابلیت و اتصال ساخته شده است. سینث‌سایزرها بر روی طیف وسیعی از صداها تمرکز دارند و بیشتر برای تولید موسیقی کاربرد دارند. کیبوردهای میدی کنترلر برای تولید موسیقی و کنترل دستگاه‌های دیگر با استفاده از تکنولوژی میدی کاربرد دارد. این دستگاه فاقد اسپیکر برای پخش موسیقی است.

ویژگی‌های پیانو دیجیتال که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید

در هنگام انتخاب و خرید پیانو دیجیتال باید با برخی از مفاهیم آشنا باشید و سایر ویژگی‌های آن را بشناسی. در ادامه این ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. شما باید در زمان انتخاب یک پیانو دیجیتال آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

کنترل وزن کلید

‫برخی از پیانوهای دیجیتال امکان تغییر وزن کلیدها را برای‬ ‫نوازنده ممکن کرده‌اند‪ .‬عموما این ویژگی در سه حالت‬ ‫سبک‪ ،‬استاندارد (‌حالت پیش فرض) و سنگین قابل تنظیم‬ ‫است که حالت استاندارد، طبیعی‌ترین حالت است. ایده‌ی امکان تغییر وزن کلید ها به نظر ایده‌ی جالبی‬ ‫می‌آید ولی متاسفانه هنگامی که آن را از حالت استاندارد‬ ‫خارج می‌کنیم کیفیت تاچ کاما افت می‌کند. درصورتی که حالت سنگین انتخاب شود احساس می‌شود‬ ‫که کلید سفت شده و با وارد کردن فشار بیشتر ناگهان به‬ ‫سمت پایین می‌پرد!‬ با انتخاب حالت سبک‪ ،‬حس تاچ کاما نامتعارف شده و‬ ‫احساس می‌کنیم کلید حالتی جهنده دارد و غیرقابل کنترل‬ ‫است‪.

‫خروجی‪ /‬ورودی میدی (‌یو اس بی)‬

پلتفرم میدی (‪ (MIDI‬امکان اتصال ساز به کامپیوتر و یا‬ ‫سایر دستگاههای صوتی (‌مجهز به میدی) را میسر می‌کند‪.‬‬ ‫این یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های پیانوهای دیجتال است‪.‬‬ ‫با این سیستم هر نتی که برروی ساز نواخته می‌شود‬ ‫به کامپیوتر منتقل می‌شود. ‬بنابراین یکی از مهمترین‬ ‫کاربردهای آن در آهنگسازی است‪ .‬همچنین این قابلیت برای‬ ‫آموزش خردسالان و استفاده از نرم افزارهای مرتبط بسیار‬ ‫ضروری است. در صورتی که پیانوی شما خروجی یو اس بی داشته باشد‬ ‫تنها با استفاده از یک کابل یو اس بی می‌توانید ساز را‬ ‫به کامپیوتر متصل کنید‪ .‬در صورتی که بخواهید از درگاه‬ ‫استانداردخروجی ‪/‬ورودی میدی استفاده کنید به یک رابط‬ ‫میدی به یواس‌بی نیاز دارید.

چند صدایی

در حال حاضر میزان پولیفونی (چند صدایی) در بیشتر سازهای دیجیتال ۲۳، ۶۴، ۱۲۸ با ۲۵۶ نت است. در سازهای قدیمی‌تر این میزان پولیفونی عموما ۳۲ یا ۶۴ نت بود. این عدد بیانگر تعداد صداهایی است که می‌تواند به طور همزمان توسط ساز پخش شود. این صداها شامل نت‌هایی که صدای آن‌ها توسط پدال ادامه می‌یابد نیز می‌شود. به طور کلی پولیفونی ۶۵ به طور کامل جوابگوی نیاز ماست. اما گر قرار بر استفاده از صداهای چند لایه، افکت‌های صوتی، ریتم و پرکاشن باشد، میزان پولیفونی اهمیت پیدا می‌کند.

خروچی / ورودی AUX

یکی دیگر از مفاهیم قابل بحث در خرید پیانو دیجیتال مسئله ورودی و خروچی AUX است. در صورتیکه پیانوی شما مجهز به این درگاه باشد، می‌توانید آن را به طیف وسیعی از سیستم‌های صورتی نظیرِ اسپیکر، آمپلی فایر، میکسر، کارت صوتی و سیستم‌های صوتی خانگی متصل کنید.

توان اسپیکر

قانون عمومی برای انتخاب توان بلند گو این است که برای یک اتاق با اندازه‌ی متوسط به ۲۴ وات قدرت نیاز داریم. البته صدای خروجی علاوه بر میزان وات بلندگوها، به قدرت و کیفیت آمپلی فایر و شرایط آکوستیک نیز بستگی دارد. برای اتاق‌های بزرگتر به ۳۰ تا ۴۰ قدرت نیاز خواهد بود. اگر تصمیم دارید از پیانو در سالن‌های کوچک تا متوسط استفاده کنید به قدرتی در حدود ۸۰ وات نیاز دارید.

امکانا ضبط صدا

وجود سیستم ضبط استاندارد حداقل چیزی است که یک نوازنده پیانوی دیجیتال انتظار آن را دارد. سیستم ضبط استاندارد معمولا امکان ضبط حداکثر دو ترک را فراهم می‌کند. معمولا پیش از ضبط، ابتدا باید ترک مورد نظر را انتخاب کرده و سپس رکورد را شروع کنید. پس از ضبط فایل را در حافظه داخلی پیانو ذخیره می‌شود و می‌توانید آن را مجدد پخش کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.