دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

بهترین روغن ماساژ

بدون شک استرس یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی است در زندگی هر فردی اتفاق می‌افتد و تمام امور و زندگی ما را  تحت تاثیر قرار می‌دهد و تلاش برای کنترل آن نیز از جمله معضلاتی است که مثل باتلاق عمل می‌کند. اما به خودتان سخت نگیرید، زمانی که احساس استرس و خستگی وجود شما را فرا گرفت، کمی برای خودتان وقت جدا کنید. لازم نیست برای رهایی از استرس و این وقتی که به خودتان اختصاص می‌دهید، حتما گران قیمت یا خیلی بزرگ باشد. نیاز نیست آخر هفته به جزایر هاوایی یا خارج از شهر سفر کنید. شما می‌توانید با چیزهایی کوچک در حد خواندن کتاب مورد علاقه بر روی تخت‌تان یا خوردن یک تکه کیک شکلاتی به بدن‌تان فرصت دهید تا خود را استرس را از خود دور کند. یکی از این موارد کوچک و پر قدرت، ماساژ است. آن هم ماساژ با استفاده از روغن‌های معطر و بهره‌گیری از آروماتراپی می‌تواند کمک بسیار زیادی در دور کردن این استرس و خستگی داشته باشد. به همین منظور در ادامه 5 نوع از بهترین روغن ها برای ماساژ را خدمت شما معرفی می‌کنیم.  

بهترین روغن ماساژ

بهترین روغن ماساژ

همانطور که گفته شد زمانی که احساس می‌کنید، تنش و استرس تمام وجودتان را فرا گرفته و شما را آزار می‌دهد، ماساژ درمانی با استفاده از روغن ماساژ یکی از بهترین و مهم‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید از شر این مشکل خلاص شوید. اگر به دنبال چیزی هستید که با آن بتوانید تمام آثار استرس و خستگی‌های روزمره را نه تنها در بدن بلکه از ذهن خود پاک کنید، حتما ماساژ با روغن های ماساژ را امتحان کنید.

معرفی بهترین روغن های ماساژ

چرا باید از ماساژ درمانی استفاده کنیم؟

از قرن‌ها پیش از ماساژ درمانی فقط برای تسکین دردهای فیزیکی استفاده می‌شد. در طول تاریخ از این روش برای درمان بیماری‌های جسمی، استرس و تنش فیزیکی و کمک به رفاه و سلامت کلی استفاده می‌شد. امروزه، از ماساژ درمانی به عنوان یک درمان محبوب برای اصلاح مشکلات و بیماری‌های مزمن استفاده می‌شود. همچنین این روش می‌تواند به عنوان یک روش درمانی مکمل به همراه دیگر درمان‌ها کاربرد داشته باشد.

معمولا افراد دوست دارندکمر و پشت خود را ماساژ دهند. با این حال ماساژ با یک روش آرام کننده برای کمک به مشکلات ارگان‌های داخلی بدن از طریق رفلکسولوژی و فشار بر روی نقاط خاص از پا است.

ماساژ بدن معمولا به عنوان بخشی از طب جایگزین و مکمل در نظر گرفته می‌شود. ماساژ و ماساژ درمانی یک روش قدیمی برای تسکین دردهایی مانند، درد مفاصل، عضلات و اعصاب پایین کمر، گردن، سر درد و به طور کلی تمام دردهایی که در نواحی عضلانی و عصبی بدن وجود دارد، می‌باشد. از این رو بدون اغراق می‌توان آن را معجزه و تسریع دهنده مراحل درمان نامید. بدن انسان در اثر ماساژ، به طور طبیعی سروتونین تولید می‌کند این ماده شیمیایی خاصیت تسکین دهنده دارد. به علاوه کمبود خواب عمیق عامل اصلی تشدید کننده درد در بدن است که ماساژ درمانی باعث افزایش کیفیت خواب شده که باعث می‌شود بیمار با خواب عمیق و با کیفیت درد کمتری را تحمل کند.

ماساژ درمانی برای تسکین عارضه‌هایی مانند: اضطراب، سردرد، سندروم درد میوفاسیال، آسیب‌دیدگی یا کشیدگی بافت نرم، آسیب‌های ورزشی، درد مفاصل گیجگاهی-فکی و سندرم درد اسکلتی-عضلانی کمک می‌کند. همچنین ماساژ علاوه برا خاصیت درمانی، باعث تقویت احساس راحتی، آرامش و آسایش می‌شود که این امر از مزایای لذت‌بخش ماساژ می‌باشد. اگر چه فواید ماساژ بسیار متعدد است اما این نکته فراموش نشود که نمی‌توان آن را جایگزین درمان‌های پزشکی کرد ولی به عنوان مکمل امر درمان یک معجزه بی‌چون و چرا می‌باشد.

برای ماساژ درمانی به کجا مراجعه کنیم؟

برای ماساژ درمانی به کجا مراجعه کنیم؟

حالا که تصمیم دارید یک ماساژ دلچسب داشته باشید باید چیکار کنید؟ ماساژ می‌تواند به صورت سنتی یا مدرن انجام شود. استفاده از صندلی و دستگاه ماساژور به عنوان روش مدرن برای انجام انواع مختلف ماساژ یاد می‌شود. صندلی‌ها و دستگاه‌های ماساژ روتای در این زمینه همراه شما هستند.

اما برای استفاده از روش‌های سنتی شما باید به یک مرکز ماساژ درمانی یا فردی که از نحوه انجام ماساژ اصولی آگاه است، مراجعه کنید. ماسور انواع مختلف ماساژ را طبق نیاز شما پیشنهاد می‌دهد و در نهایت با انتخاب روغن ماساژ می‌تواند مراحل انجام آن شروع شود. حالا سوال پیش می‌آید چه نوع روغنی برای ماساژ مناسب است. در ادامه شما را در این باره راهنمایی می‌کنیم.

چگونه می توان از روغن‌های معطر برای ماساژ استفاده کرد؟

چگونه می توان از روغن‌های معطر برای ماساژ استفاده کرد؟

در این زمینه ماسور می‌تواند شما را راهنمایی کند و برای استفاده از روغن ماساژ در حین انجام کار، بهره بگیرد. در یک ماساژ با استفاده از روغن ماساژ معمولا یک روغن حامل و اصلی با یک یا چند روغن معطر به کار گرفته می‌شود. روغن حامل با رقیق کردن روغن‌های ضروری و معطر به آن‌ها کمک می‌کند بدون آسیب به پوست شما، جذب بدن شود. اسانس‌ها به خوبی برای سلامتی کلی شما مفید هستند. در ادامه 5 نوع از بهترین روغن ها برای ماساژ را معرفی می‌کنیم.

5 روغن معطر برای ماساژ آروماتراپی

5 روغن معطر برای ماساژ آروماتراپی

شریک عالی ماساژ چیست؟ البته که یک روغن ماساژ مناسب! همانطور که در بالا توضیح داده شد، این روغن شامل یک روغن ماساژ حامل به اضافه چند قطره روغن معطرِ مورد علاقه‌ی شما است. برخی از بهترین روغن ها برای ماساژ که دارای خاصیت تسکین دهندگی و آرامبخشی هستند، به شرح زیر هستند.

1- روغن معطر هینوکی

روغن اسانس هینوکی که محصول شرکت Cypress از کشور ژاپن است دارای رایحه‌ای تند و لیمویی و در رنگ قهوه‌ای روشن است. این روغن از یکی از پنج چوب مرغوب و مقدس کیسو ساخته شده است. از این روغن در معابد و سازه‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن به عنوان تقویت کننده نیرو و قدرت معروف است که باعث آرام شدن بدن و اعصاب شده و حتی برخی ناراحتی‌ها و دردهای جزئی را تسکین می‌دهد.

2- روغن معطر آنجلیکا

اگر به دنبال روغنی هستید که هم باعث تمدد و آرام شدن اعصاب و بدن می‌شود، این روغن را حتما امتحان کنید. این روغن محصول کشور آلمان است و قادر به آرام کردن اعصاب و ترویج شادی بوده و حتی برای داشتن خواب آرام برای افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، مناسب است. پزشکان طب سنتی از این روغن به عنوان داروی گوارشی، سم زدایی، خلت آور و تحریک کننده استفاده می‌کنند. اما امروزه روغن اسانس آنجلیکا به خاطر اثرات آرامش‌بخشی، به عنوان داروی تسکین‌دهنده درد و استرس به کار گرفته می‌شود.

3- روغن معطر شمعدانی

این روغن ماساژ از شمعدانی به دست می‌آید و به عنوان آرامبخش و نشاط آورد استفاده می‌شود. اسانس شمعدانی نیز برای پوست مفید است و رایحه آن هنگام استفاده از ماساژ اسپا بسیار مناسب است. در طب سنتی از شمعدانی برای افزایش گردش خون، بهبود سیستم عصبی و حتی احیای بافت‌های بدن استفاده می‌شد.

4- روغن معطر اسطوخودوس

روغن معطر اسطوخودوس به دلیل فواید بسیاری که دارد، یکی از محبوب‌ترین‌ها در این زمینه است. این روغن دارای رایحه‌ای تازه و شیرین است که موجب طراوت و آرامش می‌شود. این روغن می تواند در آرامش و ترویج خواب، افزایش استقامت و سطح انرژی کمک کند.

5- روغن معطر گشنیز

روغن گشنیز که از گیاه سبز گشنیز به دست می‌آید و دارای رایحه‌ای شیرین و گرم است که در هنگام استفاده از آن فضایی آرامش بخش و تسکین دهنده ایجاد می‌کند. به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین روغن‌های ماساژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر اثرات آرامبخشی آن این روغن به عنوان تقویت کننده دستگاه گوارش و گردش خون شهرت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.