دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

تاثیرات مثبت شنا بر سلامتی و تناسب اندام زنان

شنا یکی از بهترین ورزش‌ها برای خانم‌ها و آقایان است که بیشتر مردم به آن علاقه‌مند هستند. شنا برای بدن فواید و خواص زیادی دارد و بر روی بدن آثار مفید زیادی بر جای می‌گذارد. یکی از این فواید که بسیار هم مهم است، تاثیر شنا بر اندام زنان افراد است. در ادامه با این تاثیرات آشنا می‌شوید.   شنا یکی از بهترین ورزش‌ها برای خانم‌ها و آقایان است که بیشتر مردم به آن علاقه‌مند هستند. شنا برای بدن فواید و خواص زیادی دارد و بر روی بدن آثار مفید زیادی بر جای می‌گذارد. یکی از این فواید که بسیار هم مهم است، تاثیر شنا بر اندام زنان افراد است. در ادامه با این تاثیرات آشنا می‌شوید.

۱۰ تاثیر شنا بر اندام و سلامتی

تاثیر شنا بر اندام

۱-هنگام شنا کردن، فشار از روی ستون فقرات برداشته می‌شود و برای استخوان‌ها شما خیلی مفید است و مفاصل بدن سالم باقی می‌ماند. این اتفاق بیشتر شبیه این است جاذبه صفر را تجربه می‌کنید.

۲- اگر شنا همراه ایروبیک در آب باشد، باعث می‌شود چربی‌های اطراف باسن و ران زودتر آب شوند و به تناسب اندام برسید.

۳- شنا کاملا به یدن شکل می‌دهد، عضلات و پوست را ماساژ می‌دهد و چربی‌های ناخواسته کل بدن را آب می‌کند و مانع جمع شدن چربی در بدن می‌شود.

تاثیر شنا بر اندام و سلامتی

۴- علاوه بر تاثیر شنا بر اندام زنان و مردان، شنا باعث سالم ماندن دستگاه تنفسی هم می‌شود. اگر در آب و هوای خشک ایران زندگی می‌کنید، در واقع شما همیشه هوای خشک تنفس می‌کنید. وقتی در استخر تنفس می‎کنید، هوا سالم و مرطوب است و این برای دستگاه تنفسی شما مفید است.

۵- شنا باعث کنترل فشار خون می‌شود و همچنین قلب شما را هم سالم نگه می‌دارد.

تاثیر شنا بر اندام زنان و مردان

تاثیر شنا بر اندام زنان و مردان

۶- شنا یکی از بی‌خطرترین ورزش‌ها است چون فشار کمی به بدن وارد می‌کند حتی به خانم‌های باردار هم مفید است و پزشکان توصیه می‌کنند و برای شیرجه زدن باید احتیاط کنند. همه می‌توانند شنا کنند حتی کسانی که توانایی ورزش‌های سنگین را ندارند.

۷- علاوه بر خواص ذکر شده شنا باعث می‌شود که انرژی مثبت شما در زندگی افزایش یابد و استرس و اضطراب دور شود. همچنین خلق و خوی شما را هم کنترل می‌کند.

۸- شنا کردن عضلات بدن شما را به حرکت وادار می‌کند ولی شما احساس کشیدگی عضلات را نمی‌کنید. با شنا کردن می‌توانید عضلات بدنتان را پرورش دهید و هر بار یک عضله را تقویت و به عضلات دیگر استراحت دهید.

تناسب اندام با شنا

۹- تنفس در شنا کردن مهم است و شما با این کار یاد می‌گیرید که صحیح نفس بکشید، همچنین استقامت بدنتان بیشتر می‌شود.

۱۰- آسیب پذیری شنا خیلی کم است و نسبت به ورزش بدنسازی خیلی امن‌تر است موقع شنا کردن مفاصلتان تحت محافظت است و شما کمتر دجار صدمات مفصلی می‌شوید.

منبع: https://suratiha.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.