دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

دختران صورتی

چرا ماساژ باعث سوزش و گرما می‌شود

همه‌ی ما می‌دانیم که ماساژ باعث انتقال یک حس خوب نظیرِ آرامش جسمی و فکری، می‌شود. اما آیا تا به حال متوجه شده‌اید که چرا ماساژ باعث سوزش و گرما می شود و این مورمور شدن، نشانه‌ی چیست؟ همراه ما باشید تا این مهم را باهم بررسی کنیم… 

 

دلیل سوزش و گرما بعد از ماساژ

دلیل سوزش و گرما بعد از ماساژ

بیشتر این خارش‌ها و سوزش‌ها در دست‌ها و یا پاهای ماساژ گیرنده و بعد از انجام ماساژ صورت می‌گیرد و جالب اینجا است که این سوزش فقط در ناحیه و نقاط ماساژ صورت نمی‌گیرد. اما چطور ممکن است ماساژِ گردن، کمر یا هر نوع ماساژ دیگر، باعث ایجاد این حس در بخش‌های مختلف بدن می‌شود؟

ممکن است بدون آگاهی از این موضوع، حس نگرانی و ترس به سراغ شما آید، اما این یک نشانه خوب و فوق‌العاده است و به معنی این است که ماساژ تاثیر مثبتی بر روی بدن شما دارد. در ادامه این مقاله با دلایل علمی به بررسی این سوال که چرا ماساژ باعث سوزش و گرما می‌شود، می‌پردازیم.

سیستم عضلانی و عصبی شما متصل است

ماهیچه‌های شما به طور متوسط حدود ۴۰% از وزن بدن شما را تشکیل می‌دهند از طرفی بدن شما دارای میلیاردها نورون است که مسئول عملکرد حسی شما هستند. پس عضلات و ماهیچه‌های شما در واقع بزرگترین ارگان حسی بدن شما هستند. عمکلرد ماهیچه‌های شما چه به صورت ارادی و یا غیر ارادی، باعث تحریک عصب‌ها و نورون‌های می‌شوند. پس سیستم عضلانی و عصبی شما بهم متصل هستند.

بررسی دلایل سوزش و گرما بعد از ماساژ

دلیل سوزش و گرما بعد از ماساژ

این امر چگونه اتفاق می‌افتد

ذهن شما در مورد یک عمل فکر می‌کند، این فکر قبل از ورود به سیستم عصبی محیطی، به سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) شما منتقل می‌شود. زمانی که اعصاب به عنوان مسئول کنترل درخواست ماهیچه‌ها، هشدار می‌دهد، یک ماده شیمیایی بنام استیل کولین از آخر عصب‌ها آزاد شده و باعث می‌شود ماهیچه‌ها منقبض شده و عملی را که به آن فکر کرده بودید را اجرا کنند. این عمل ممکن است یک فرایند طولانی به نظر برسد، اما هر یک از این مراحل در عرض یک میلی ثانیه اتفاق می‌افتد.

اکنون می‌دانیم که در واقع انتهای اعصاب ما مسئول این هستند که چگونه از ماهیچه‌ها استفاده کنیم. می‌توانید تصور کنید، برعکس این امر چگونه ممکن است؟ چون بحث ما در این مقاله این است که چرا ماساژ باعث سوزش و گرما می شود و به طور کلی‌تر چطور عضلات ما باعث تحریک اعصاب می‌شود؟

نه تنها ماهیچه‌ها، بلکه تاندون‌ها، رباط‌ها و تمام نیام‌های موجود در اطراف ماهیچه پر از پایانه‌های عصبی یا اکسونی هستند. پایانه‌های اکسونی، عصب‌های انتهایی‌اند که احساسات زیادی را تولید می‌کنند. این به این معنی است که حرکت فیزیکی برای ماهیچه‌های ما بسیار آسان است. مثل وقتی که ماساژ را دریافت می‌کنیم و مجموعه‌ای از احساسات را در بدن خود ایجاد می‌کنیم.

به دلیل جریان خون بهتر

این خارش نمی‌تواند تنها به دلیل دستکاری فیزیکی و تحریک عصب‌های انتهایی بدن در ماهیچه‌های شما باشد، بلکه ممکن است ناشی از افزایش جریان خون ناشی از ماساژ باشد. ماساژ باعث افزایش گردش خون به دلیل فشار ماساژ می‌شود و موجب عبور خون از مناطق متراکم‌تر می‌شود. با آزادسازی این فشار، خون تازه از درون منطقه سرازیر می‌شود. این خون تازه ، اکسیژن اضافی را وارد می‌کند که می‌تواند به درمان ماهیچه‌های آسیب‌دیده و یا انقباض عضلانی کمک کند. هنگامی که ماهیچه‌ها قوی‌تر و تغذیه می‌شوند، عصب‌های تحریک‌شده در این ماهیچه‌ها نسبت به احساسات مختلف حساس‌تر می‌شوند. این امر به خصوص زمانی صدق می‌کند، شما قبل از شروع ماساژ، از گردش خون ضعیف رنج می‌برید. در این حالت، جریان خون جدید می‌تواند باعث ایجاد احساسات منحصر به فرد، مانند خارش، بی‌حسی و … ایجاد کند.

برای خواندن ادامه مقاله به این زیر مراجعه کنید.

http://irest.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.